Бадак Анжела Вікторівна

  • Бадак Анжела Вікторівна

  • Учитель вищої категорії
  • Педагогічний стаж 32 роки
  • Освіта: вища
  • Курси травень 2015 р.
  • Тема над якою працюю: Застосування інтегрованих методів навчання на уроках математики ти природознавства в початковій школі.

Короткий опис.

•Міжпредметні зв'язки передбачають включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших предметів, що мають допоміжне значення для вивчення його теми. Класична структура організації таких уроків збагачується активними формами роботи - діловими іграми, створення проблемних ситуацій, захистом людей, тощо.
•Інтегровані заняття сприяють узагальненню та закріпленню знань, здобутих впродовж навчального року, формувати творчу уяву, образне мислення, виховувати почуття прекрасного.

Педагогічні технології, які використовую:

•Технологія колективно - групового навчання;
•Інтегроване навчання;
•Технологія ситуативного моделювання;

Педтехнологія:         інтегроване навчання.

Актуальність теми: Сьогодні за допомогою інтегрованих знань ми створюємо можливість вийти за межі самодостатньої функціональної ролі його окремих складових. Формуємо в учнів якісно нові знання, які характеризуються вищім рівнем осмислення, динамічністю застосування в ситуаціях, підвищення їх дієвості й системності.

Правила педагогічної майстерності

1.«Ніколи не зупинятися на досягнутому»

2.Займатися самоосвітою «Вчити і вчитися самій»

3. Відповідати сучасності та змінам у системі реформування освіти

4. Ділитися з дітьми своїм досвідом

5. Намагатися бути прикладом для дітей у всьому

Доповідь

Інтеграція в нові й українській школі.

Слайд 1. Творчість, адаптивність, критичне мислення та співпраця - дуже цінні навички.

Слайд 2. Коли мова йде про набуття цих навичок у класі, інтегроване навчання є надзвичайно ефективним підходом, оскільки допомагає учням усвідомити важливу роль взаємодії один з одним у реальному житті.

Слайд3. Для інтегрування окремих навчальних курсів у початковій школі існують об'єктивні причини й передумови. Однією з причин є необхідність усунути перевантаження дітей скоротити кількість навчальних годин протягом тижня, вилучити їх для предметів розвивально-виховного циклу. Об'єктивною передумовою цього є те, що інтегрований курс зможе вести сам учитель початкових класів, оскільки йому доводиться навчати дітей цих предметів у традиційній ізоляції.

В 2018/2019 навчальному році загальноосвітні навчальні заклади переходять на новий Державний стандарт і новий зміст в освіті. Одним з ефективних шляхів оновлення змісту і методів навчання в сучасній школі є інтеграція, під якою розуміють процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Слайд 4. Як сьогодні виглядає перший клас, де сидять шестирічні діти? Вони повинні склавши руки, просидіти за партою як мінімум чотири уроки, що абсолютно не відповідає природним властивостям дітей цього віку і починає їх психологічно ламати.

Слайд 5. У дітей, навпаки, треба розвивати допитливість до світу. їм треба дати радість пізнання. Де можна зробити лише через діяльнісне навчання.

Слайд 6. А це передбачає, що діти разом роблять проекти, частіше виходять на вулицю, пізнають довколишній світ.

Слайд 7. Окрім звичних уроків, є й інтегрований курс «Я пізнаю світ», який поєднує різні освітні галузі - природознавчу, мистецьку, мовно-літературну, математичну, основи здоров'я та інші. Інтегрований курс «Я пізнаю світ» повністю реалізує зміст освітніх галузей Стандарту початкової освіти.

Він має на меті розширити елементарні знання учнів про предмети і явища природи та соціуму; розкрити в доступній формі

зв'язки між неживою і живою природою та впливом людини на природу; виховувати любов до Батьківщини; формувати вміння аналізувати, оцінювати, систематизувати, узагальнювати об'єкти та явища, визначати закономірність зв'язків між ними; виробляти практичні уміння і навички.

«Я досліджую світ» (інтегрований курс)

Інтегроване навчання засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через призму цілісної картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.

. Упродовж навчального року можна опрацювати з учнями 35 тем (за кількістю навчальних тижнів).

. Виконуючи цікаві завдання та вправи, діти не лише опанують програмовий матеріал, а й розширюють свої уявлення про пізні сфери життєдіяльності людини.

. Такий підхід сприятиме розвитку аналітичних та синтетичних мисленнєвих навичок школярів і формуванню в них більш цілісного уявлення про світ.

. Кожен день варто присвятити розкриттю певної мікротеми у межах загальної теми тижня. Залежно від рівня навчальних можливостей учнів класу, матеріально-технічного і методичного забезпечення школи та її бібліотечних фондів роботу можна спланувати по-різному.

Слайд 8. Кожен день у початковій школі буде тематичним.

«Наприклад, якщо тема дня «весняні першоцвіти», то читання, природознавство, мистецтво, математика мають крутитися навколо цієї теми. Це сприяє розвитку інтегрованого сприйняття світу у дитини.

Окрім цього, вчителі мають опанувати інші форми роботи з дітьми, управління класом.

Тема першого тижня розкривається через мікротеми:

Слайд9.

. 1-ий день - Знайомтесь - це я! (Чому кожний з нас неповторний?) .

. 2-ий день - Однокласники, нумо дружити (Як слід взаємодіяти, щоб здружитись?) .

. 3-ій день - Наша класна кімната (За яких умов мені, як школяреві, буде комфортно?)

. 4- ий день - Конституція класу (Яких правил дотримуватися , щоб підтримувати дружні/товариські стосунки однокласникам?)

. 5-ий день - Ми - частина шкільної сім і (3 ким взаємодіємо як школярі?)

Слайд 10 Передбачається, що першокласники отримають інтегрований підручник у декількох частинах (1 на місяць), сторінки якого будуть відображати зміст певних мікротем інтегрованих навчальних днів у межах загальної теми тижня. Планується забезпечити учнів навчальним зошитом, як логічним доповненням до інтегрованого підручника, а також робочими зошитами (збірниками завдань і вправ) з навчання грамоти та математики.

Ще попереду дуже багато роботи. Однак оновлені програми для початкових класів - однозначно крок вперед, який вселяє оптимізм.

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «ВОДОЙМИ РІДНОГО КРАЮ, ЇХНІЙ СТАН ТА ОХОРОНА»

  • Мета: Уточнити і доповнити уявлення учнів про водойми рідного краю; формувати в учнів поняття водойми та їх значення в житті людини,;
  • розвивати критичне мислення,пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; ознайомити школярів із заходами охорони водойм від забруднення;
  • виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до водойм.

Хід уроку.

І.Організаційний момент

Слайд 4.

Природознавство - це цікаво дуже!

Тобі предмет цей необхідний , друже!

Природа - все: річки, пташки, гаї,

Людина - теж частиночка її.

І щоб людині на Землі прожити

природу треба знати і любити!

  • Скажіть, то що вивчає предмет природознавство?
  • Про що ви дізнались на уроках природознавства?

ІІ. Хвилинка фенологічних спостережень.

Слайд5

Вчитель:Перед початком роботи послухаємо працівника синоптичної лабораторії.

Учень: За даними гідрометеоцентру сьогодні, 15 лютого 2019 року на території міста Кременчука спостерігається:

Мінлива хмарність;

Температура повітря + 3 °C;

Опади: сніг з дощем;

Вітер: південно-східний , 8 м/с;

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вчитель:

Про що ми згадаємо на нашому уроці, дізнатись допоможе вірш. Відгадайте по першим буквам кожного рядочка

(Слайд 6)

Вона-невтомна трудівниця

Ох, непосида, мандрівниця

Дає полегшення всьому на світі...

А ви скажіть, хто вона, діти? (вода)

- Що ви знаєте про воду?

Вчитель:

(Слайд 7)

- Вода - це дивовижна рідина. Значення води підкреслюють різними висловами: « Вода - еліксир життя», « Вода - джерело життя».

2)Проблемне запитання:

Вчитель:

- Чому воду називають джерелом життя?

- Де у природі є вода?

(Слайд 8)

( Вода є в повітрі, у ґрунті, під землею. Хмари в небі і льодовики в горах - це теж вода. Вода входить до складу всіх живих організмів . Навіть тіло людини більш ніж на половину складається з води)

( Слайд 9 «Стани води»)

- В яких станах може бути вода?

( Слайд10

- Яким кольором на карті й глобусі позначають воду?

Вправа знайди зайве слово.

(Слайд.11) Річка, гора, море, озеро, струмок, ставок, океан.

(Слайд 12)- Як можна одним словом назвати моря, річки, озера? (Водойми)

(Слайд13) - Давайте згадаємо найбільші річки України.

IV. Повідомлення теми й мети уроку.

Вправа «Очікування»

- Отже, про що ми будемо сьогодні говорити на уроці? (Про річки)

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Сьогодні ми на уроці будемо говорити про водойму Рідного краю. Як зберегти водойми для нащадків. Завдання наше полягає ще й в тому, щоб узагальнити знання про воду й річки. Також з'ясуємо, як і чим забруднюються річки, і яка роль людини в цьому.

Я сподіваюсь, що ви правильно і точно висловлюватимете свої думки, злагоджено працюватимете, робитимете висновки.

(Слайд14)

Вчитель: Протягом кількох уроків ми вивчали розділ « Водойми України». Учні нашого класу отримали завдання - підготувати проект на тему «Водойми рідного краю» . Для даної дослідницької роботи учні класу розбились на 5 груп. Кожна група отримала завдання. А сьогодні вони готові презентувати свої результати.

1.Група дослідників. (Слайд 15 ,16 Дніпро)

Вода є необхідною умовою існування всіх живих організмів на Землі. Прісна вода, яку ми споживаємо, складає всього 3% світових водних ресурсів. Для порівняння: бочка з водою - це світові ресурси, а маленька скляночка - це прісна вода.

Джерелами прісної води є річки і озера. Вони мають велике значення у житті та господарській діяльності людей.

Через наше місто протікає річка Дніпро, який бере початок на півночі смоленської області та тече до Чорного моря через Росію, Білорусь, Україну. Дніпро

Всі ми знаємо, що головна річка Україна - це широкий і могутній Дніпро. Але не всі знають, що в різні часи головна річка України мала кілька назв - Дніпро, Славута, Борисфен ...
Як виникли ці назви, яка з них найстаріша?
Сьогодні вчені єдині в своїй думці, що назва Дніпро - найдавніше з усіх інших назв. Корінь дон-(дн-) зі значенням «вода» відомий у назвах багатьох близьких і далеких річок: Дон, Донець, Дністер, Дунай ...
Назва Славута - старовинне народнопоетичне ім'я улюбленої ріки - Дніпра. Воно пов'язане з давнім прикметником словутний -знаменитий, славний. Борисфеном Дніпро називали стародавні греки. Така назва в перекладі означає «той, що тече з півночі».

Місцеві мешканці називали Дніпро Данапром(Дана +Перун).

Дніпро належить до найбільш мальовничих річок України. Вздовж берегів розташовані листяні і соснові ліси, луки, болота.

Рослинний світ річки - це латаття біле, яке занесене до Червоної Книги України, пухирники малі й звичайні,сальвінія плаваюча,водяний горіх, очерет, тощо.

Вода в річці досить чиста, тому водиться більше 50 видів риб. Це щука, судак, окунь, карась, красноперка, плотва, зустрічаються соми і багато інших. Мешканцями річки є раки, черепахи, дикі качки,жаби, білі чаплі. У заплавах зустрічаються бобри, водяні криси.

На річці споруджені шлюзи - регулятори. Воду використовують для промислового і побутового водопостачання, для зрошування.

2. Група НАРОДОЗНАВЦІ

Вода у народній творчості

- Наші предки ставилися до води як до дива природи - дуже трепетно. У народних казках герої відроджувалися за допомогою «живої» води. Про воду складені прислів'я і приказки. Легенди і міфи розповідають про стихійну силу і потужність води, про її животворящу силу. Пісні оспівують її красу.

Загадки про водойми

Наша група приготувала загадки, прислів'я, приказки.

• Із-під гірки, з-під крутої прокрадається норою Та й до моря утіка, через лози по ярах. (Джерело)

• Між берегів текла, текла,

Мороз зміцнів - під скло лягла. (Річка)

• Що таке: живе і ллється,

З каменем не раз зіткнеться,

Як немає - все всихає

І від спраги потерпає. (Вода)

• Навкруги вода, а з питвом біда. (Море)

• Не скляний він, не з металу,

А прислухайтесь - дзвенить,

Риє землю він розталу. (Струмок)

• Не вода, не суша,

На човні не попливеш І ногами не пройдеш. (Болото)

Наші предки дуже цінували воду. За чистоту та смак джерельну воду називали живою і цілющою. Про це свідчать прислів'я і приказки:

Прислів'я і приказки про воду

• Мала крапля великий камінь продовбає.

• Аби вода, а жаби будуть.

• Море - рибальське поле.

• У морі тому води багато, що її ніхто не п'є.

• Ложкою моря не вичерпаєш.

• По морі плавав, а води не бачив.

• Всі ріки до моря ведуть.

• Глибока річка, як думка, йде спокійно.

• Добре річці з потоками.

• Хоч річка і невеличка, а береги ламає.

- Які легенди і міфи про воду ви знаєте?

- Які ви знаєте пісні про воду?

Учитель. З давних- давен українці шанобливо ставились до річок, криниць, джерел. Берегли і леліяли їх, бо добре знали, що вода - джерело життя на землі. І ось настав час, коли природа не може віддати, коли вона волає:»Людино! Захисти, врятуй мене від самої себе!»

Прослухайте про це казку В. Сухомлинського «Ліхтарик»

ЛІХТАРНИК

Серед зелених луків і дрімучих лісів текла річка. Повновода, глибока, але тиха й ласкава. Багато віків несла вона свої чисті води. Рікою плавали човни й навіть маленькі кораблики.
Жив на березі ріки старий ліхтарник. Увечері сідав він у човник, плив на середину ріки, засвічував ліхтар. До світанку блимав посеред ріки вогник, показував дорогу мандрівникам.
Лагідно хлюпались об берег хвилі - тішилась ріка: люблять її люди, й вона людям потрібна.
Та ось людям знадобилося багато дощок на столи й стільці. Вирубали вони ліси по берегах ріки. Здалося також людям, що зелені луки - це непотрібні розкоші. Зорали луки, посіяли кукурудзу.
Виснажилися студені джерела, задихнулась від спраги ріка й померла. Кілька років на тому місці, де плавали човни й кораблики, весною дзюрчав струмок, а згодом і він засох.
Перетворилося русло ріки на город. Про річку нагадував тільки стовп, до якого ліхтарник за звичкою щовесни прикріплював ліхтар. Але над ним усе рідше збиралися хмари.
Палючі вітри прилітали з пустелі й стукали в хати людей.
Як тільки на землю сідали сутінки, старий ліхтарник ішов на капустяне поле й засвічував на стовпі ліхтар.
Маленький Сергійко і питає:
- Дідусю, навіщо ви засвічуєте ліхтар? Ріки ж давно немає.
- Щоб люди краще бачили свою дурість.

Хвилинка міркування.

-Чому ріка померла?

  • Що нагадувало про річку?
  • Як ви розумієте вислів дідуся «Щоб люди краще бачили свою дурість.»?
  • Що слід зробити людям, аби річка ожила?

(Слайд 17.)

3.Група екологів.

Вчитель. Слово надаємо групі екологів, які провели дослідження нашої річки та з'ясували джерело забруднення води.

Учні. Основним джерелом забруднення води у річках є діяльність людини: Води на Землі і багато, і мало. Її багато в морях і океанах, але морська солона вода не придатна для питва, а також для використання людиною в побуті, в сільському господарстві, на виробництві. Прісної води на планеті замало. Основні запаси прісної води зосереджені в полярних льодах і доки не доступні для використання.

Для своїх потреб людина використовує два джерела прісної води: ґрунтові води (підземні) і поверхневий стік (струмки, річки, озера, водосховища). Запаси прісної води ще більше скорочуються із-за забруднення. Водойми забруднюються стічними водами промислових підприємств, комунальних підприємств, при заготівлі і сплаві лісу, водами шахт, нафтопромислів, викидами транспорту.

Сьогодні людина широко використовує миючі засоби. Вони - один з найсерйозніших забрудників води. До їх числа можна віднести мило, шампунь, пральний порошок, соду. Вони практично не видаляються очисними спорудами. При потраплянні миючих засобів у водойму дрібні організми, наприклад, водорості, гинуть.

Забруднюють воду не лише підприємства, але і ми з вами. Всюди можна побачити пляшки, що плавають у воді, сміття. Можна побачити, як водії миють автомобілі на березі річки.

Людям потрібна вода, і не просто вода, а чиста, прісна вода, люди постійно відчувають у ній нестачу, її замало на планеті, а людина забруднює її все більше і більше, тому воду потрібно берегти!

(Слайд 18.)

З давних давен наш народ мав традицію охороняти річки від забруднення і замулювання, впорядковувати джерела, зміцнювати береги ставків. Нині річки, ставки та джерела України потребують допомоги. Їхні береги часто захаращені, перетворені на звалища, розмиваються,зникають джерела. Втрачається краса рідної землі, без якої душа стає байдужою і холодною. Уже мало не забруднювати річки самому, потрібно активно очищати їх береги.

4 Група Театральна група

Сценка Звучить музика - шуму річки
Автор. Зеленою долиною тече широка, повноводна ріка. Повільно несе вона води свої. По ній пливуть кораблі й плоти. Тиха ріка, мовчазна.
А поміж гір тече маленький струмок. Швидкий і гомінкий, він усе поспішає, бігає навколо камінчиків і все щось балакає. Розказує про те, що народився високо в горах із танучого снігу.
Аж ось і місце зустрічі гомінкого струмка з мовчазною рікою. Зачарований могутністю ріки, гомінкий струмок замовк, притих. Йому стало соромно патякати: ріка мовчить

До річки поспішали всі тварини - щоб напитися ; діти - щоб покупатися; рибалки - наловити риби, люди - відпочити. Всім подобалася ця річка. Але раптом річка засумувала, тому що вона стала різнокольоровою: жовтою, червоною, чорною...
Звучить пісня - річки на мотив пісні з мультфільму «Бременські музиканти».
Співає Річка:
1.Як мені на світі далі жити,
Як я буду радощі дарити.
Хто мені розв'яже ці проблеми
Зніме цей тягар важкий із мене.
2. Буду вдячна я усім тим людям,
Тим ,кому природа не байдужа.
Будуть пити чистую водицю,
Плескатись, купатись, веселитись.

Виходять діти з масками різнокольорових риб.
ЖОВТА РИБКА: Привіт, дозволь тебе запитати, чому ти стала червоною?
ЧЕРВОНА РИБКА: Добридень, подружко моя! Біда у мене. На березі нашої річки побудували підприємство та провели 2 труби. Одна забирає на підприємство чисту воду , а інша зливає в річку брудну. Ось і стала я від СТІЧНОЇ води червона. А ти чому така жовта як лимон?
ЖОВТА РИБКА: Проживала я на мілині. Аж раптом пройшов сильний дощ . Струмок приніс з берега каламутний потік води. Чого в ньому тільки не було: мінеральні добрива, ядохімікати, відходи. Пожовтіла наша заводь ... А ти, подруго, чому така фіолетова неначе баклажан ?
ФІОЛЕТОВА РИБКА: Бачили б ви, який на мені вантаж лежав. Банки, скло, дерева поломані, навіть колеса. Від такої напруження я і червоніла, і зеленіла, і синіла...Ось і стала фіолетовою - з великими потугами вибралася з - під сміття.
ЧЕРВОНА РИБКА: Ой, погляньте, дівчата! А це ще хто?
ФІОЛЕТОВА РИБКА: Серед своїх родичів я таких не бачила.
ЧОРНА РИБКА (ПІДХОДИТЬ ДО РИБОК) : Не лякайтесь, мої любі подруги. Я така сама рибка як і ви. Чорна плівка покрила воду, стало нічим дихати, зникла їжа, на березі лежать птахи та гинуть від нафти. Може чули, яка екологічна катастрофа трапилася нещодавно на Кримському півострові?
ЧЕРВОНА РИБКА: Що нам робити, як далі жити?
Звучить пісня на мотив «В траве сидел кузнечик»
Співають риби:

Ми риби, риби, риби,
По суші диби, диби.
Дно річки сміттям вкрите.
Не можемо там жити.
Буль буль-буль-буль-2рази
Не можемо там жити.
Всю воду забруднили,
Відходів напустили.
І хімії без міри-
Ми ледве уціліли.
Буль -буль -буль-буль-буль,
Не можемо там жити.
Ми риби нещасливі,
Так жити нам несила.
О, люди, схаменіться,
За чистоту візьміться.
Буль -буль -буль-буль-буль.

ЧОРНА РИБКА: Хто нам допоможе? Як очистити річки?
Бесіда
- Діти, ви уважно вислухали рибок. Пригадайте, від чого, на вашу думку, річка стала різнокольоровою.

5 Група. Творча група

Діти розповідають що вони намалювали . Що вони хотіли довести своїми малюнками. Діти висловили свої почуття у малюнках на тему «Вода - це життя».

Вчитель. Щоб спасти річки потрібно дотримуватись елементарних правил поведінки в природі та біля водойм:

На ваших партах лежать папірці, схожі на крапельку води. Запишіть на них те, що ви можете запропонувати щодо охорони водойм.

(Слайд 18) Екологічна проблема.

  • Зменшити відходи промислових підприємств,
  • Лагодити очисні споруди;
  • Очищувати стічні води;
  • Зменшити викид побутового сміття;
  • Не смітити там де відпочиваєш;
  • Раціонально використовувати воду, економити її;
  • Використовувати сучасні очисні технології;
  • Розчищати водойми від подорослів;
  • Розчищати джерела;

3. Гра «ТАК або НІ». (Слайд18,19)

- А тепер закріпимо наші знання. Проведемо невелику гру « Так чи ні».

Використання Lego

1) Вода - найбільш поширена речовина на землі. (+)

2) Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі. (+)

3) Вода може бути лише в двох станах. (-)

4) Життя на Землі є можливим без води. (-)

5) Вода входить до складу живих організмів. (+)

6) Річка - це природний водний потік. (+)

7) Ріка Десна бере свій початок в Україні. (-)

8) Людина не може впливати на чистоту води у водоймах. (-)

V. Підсумок уроку. Рефлексія (Слайд 20)

- Не все, що пов'язано зі збереженням водних ресурсів, вам під силу. Але насаджувати дерева, розчищати джерела, не засмічувати водойми зможете навіть ви.

Слайд 21

- Чи здійснилися ваші очікування щодо уроку?

Вправа «Незакінчені речення»

На уроці я дізнався ...

Мені було цікаво дізнатися ...

Найбільшим відкриттям для мене було ...

У вільний час я обов'язково прочитаю ....

Оцініть результативність кожної групи за допомогою цеглинок Лего.

(Зелений - високий рівень, синій - достатній рівень, червоний - середній рівень).

Підсумок.

Вчитель. Кажуть люди: скільки криниць на землі, стільки зірок на землі. І якщо вам доводилося бачити, як падає зірка, знайте десь замулилося джерело. Отже, щоб не згасали зірки, оберігайте живі криниці.

Слайд 22.Охороняти ВОДОЙМИ - значить охороняти свою Батьківщину!

Детальніше тут: https://diti-ukrajini1.webnode.com.ua/pro-nas/
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати